Nytt från bloggen

Vi välkomnar Key Account Manager

Nu är (nästan) alla tillbaka på kontoret. Utvilade och glada efter en fantastisk sommar! Dessutom har vi i veckan välkomnat en ny kollega - Cecilia Lindell!


Tankar kring GDPR

Det är ingen nyhet att världen digitaliseras i rasande fart och att den digitala närvaron för både företag och individer i och med detta ständigt ökar. Därför blir det givetvis både naturligt och extra viktigt att värna om människors personliga integritet i den digitala arenan.


Digital partner till Nolia Ledarskap i Umeå

Nolia AB växlar upp inför årets Nolia Ledarskap i Umeå. En av nyheterna för i år är en ny form av samarbetsavtal – digital partner. Det är Digital Poster som ska ta sig an rollen, efter att länge ha arbetet med Nolia på andra projekt kring digital skyltning och annonsproduktion.


Trendspaning från ISE 2018

Förra veckan reste Marcus och Henrik till Amsterdam för att delta i en av världens största A/V-mässor – Integrated Systems Europe (ISE). De kom tillbaka till kontoret med massor av nya trendspaningar och inspiration som vi vill dela med oss av.


Är du vår säljare?

Är du Digital Posters nästa stjärnsäljare? Vi söker dig som drivs av långsiktiga kundrelationer och värdefulla samarbeten för en tjänst som säljare på Digital Poster med start omgående. Vi behandlar ansökningar och tillsättning löpande så vänta inte med att söka!


God Jul önskar Digital Poster

Från oss på Digital Poster: Ha en riktigt god jul!


Välkommen Marcus

Vi rekryterar ny VD - Välkommen till gänget Marcus! Beslutet att ta in Marcus kommer då vi går in i en expansionsfas. En fas där Henrik berättar att han vill fokusera på att hitta nya möjligheter för Digital Poster som ägare och affärsutvecklare.


Tips från våra grafiker

Digital signage är ett ganska unikt medie om man ser till hur budskapen konsumeras. Du har 3 sekunder på dig att få fram ditt budskap innan din potentiella kund går vidare. Vad ska ni då visa på era digital skyltar? Här kommer två snabba tips om utformning från våra grafiker.


Call to action – Hur gör man?

Poängen med digitala annonser såsom banners, Instagram-annonser eller Adwords är att annonsen bara är fönstret, det är det som kommer efteråt som är viktigt för den som klickar. Om du inte lyckas få åskådaren att klicka, så har du förlorat den poängen.